Thursday, November 15, 2007

久等的聚会,明天。

刚考完试,真是轻松,好似要忘了自己还有两张日语试卷,要是不合格,就得再付上六十,然后等上一年,才可以重考了。还有15天,来得及吗?

明天,终于有机会可以和我三个最要好朋友见面,聚在一起了,这应该会是最近两个月里最值得期待的快乐吧!?

四个男孩,现在的大男生(还不想认老...), 聚在一起,不管隔了多久,不会怀疑,明天还是会一番吵吵闹闹,无聊的谈天......

虽然大家都好像变了,但不难发现其实大家都不想变,有,是不想变老的,不会是怕皱纹会变明显了,应该是N年前的回忆确实比较美好和快乐的。可笑的,有,人的性格是很难去改变的...

一个,当中,中五就出社会工作的,开始每个月赚3,4 千不够用,直到换了工作,上个月赚了8千,还是不够用......最近通电话,终于也认真谈了一次天,有听他说一些‘做人’的意义,过后说又不想做这分工了,这次不是因为钱了,说做得很不开心,想做他想做的,做他有兴趣的...

找不到他,很久过后,会突然收到他的讯息,会很长,好像经过一番修行一样,很有趣。最近的一封,如下:

fear will tie you up, freedom seems like let you have wings that you can fly wherever you want . your life can become interesting and meaningful when you found you can be yourself anytime, anyhow... who is you? a good question。 depend on your sixth sense, the answer will only be answered when you feel the answer is right, not through others' mouths, don't feel fear to make any decision, because this is your life, not thier lives, nothing to fear of, when you try to do what you like and others may feel uncomfortable, maybe they feel you are the one doing such thing, they want you to be same like them, so they critisize you, to stop you. dont bother when 1000 people said you are wrong, you are the only person will know what is right or wrong, same like love ,you are the only one know you love or not, from your heart, try to listen more to your heart, listen to what it says, how it feels, and not from your mind. what i want is to feel, what my heart and soul needs, not to use the mindset that already set by other people waht is right and wrong since we are young and always told back the same story that everybody had now, you are you... how you feel when you see a rose? so beautiful like others will think of? is this your real feeling? or mind set since we are young?
Just say the rose is beautiful when you really feel like that. You will be different.

这是从我手机收讯箱里抄出来的。很喜欢后面的部分。

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

一个,有了自己很明确的梦,走着自己的路,不过少了很多信心,所以路变得不容易走。可能经历了不少失望,对自己,也对别人,所以变得表面很冷漠的,内心却热腾的人。

很多时候,大家都忙着成为自己想成为的自己,有时真的忙得忘了接受些些少许真真的自己。那样,到头来,会被自己看轻,也会弄失自信,是很辛苦的。

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

一个,就要踏入社会,也再也等不及似的,有很大理想的人,却被自己和周遭弄得越来越小了。他做得到的事情实在太多了, 但让他迟疑的事情也很多。自信果然很重要。

########################################################

大家好像都正在寻寻觅觅,找着自己,我们何时会找到呢?

6 comments:

Anonymous said...

em,对于我来说,
找到自己不难
最主要是继续寻找

以前寻找到的是学校的风云人物
以前寻找到的是大学的学业+运动为重的人

不过,这寻找路上
我也找到迷失的朋友
所以,我继续找到爱交朋友的自己

年龄的增长
现在寻找到的是事业为我带来稳定之余又患得患失的自己
所以,我明白了我的寻找方式
而不是我寻找什么
原来,我在不同的时候都用同样的方式寻找不同的东西
原来,我还是我自己
不迷失自己,原来是那么重要啊!

你还年轻
很希望你可以为自己多拍些开心的照片

曾经,看见一张笑得很开怀又自然的照片
我那朋友,瞬间变得好迷人

呵呵,朋友是一辈子的事
祝福你有一辈子的朋友

加油!


Max said...

没想到会在你的部落格看到你对友谊的真情表达。。。
二十多岁的年龄其实都是很多人都在寻找自己的时候。或许应该说,人生本来都是一直在寻寻觅觅当中。。。无论如何,就好像鸿业所说的,继续寻找就是了。不需问何时才找到,因为可能这个过程并没有句点。
很多时候,我清楚,其实我更在乎达到的,是享受寻找的过程,寻找当中所得到的满足感与领悟。只有这样,在终点的答案,也许已经在过程中浮现。。。
现在我毕业了,我知道,我新的一片天空也随着诞生。换句话说,我真正的人生才开始。一个在寻找及探索的人生。。。我真的迫不及待!
从你的部落格,反映出了一些些的沉重与伤感。希望你也可以快乐,享受其过程。你都会说,我们每个人都在寻寻觅觅。所以,你其实并不孤单。只怕你忘记有我们的陪伴。

Charco said...

来,这里迷路的有一个。

Anonymous said...

wish 2 write down in mandarin here... but dono what happened again 2 my laptop function....
2mrw never oways come with the expectation u thinking of it 2day, so just go ahead 4 the things n idea in ur mind! cool yo...
should said i found dat i just know more about u when i pass by ur blogspot here...
v used 2 hang n have fun 2gether... but u din really told me about ur feeling most of the time...
cos u just oways remain silence n keep the bad emotions deep inside ur heart when something had happened but yet u still could oways just laugh happily n kept on having fun with us...
just like the day when u r going 2depart 2 pg n 2 japan when v had laksa 2gether.. n so on.....
gambateh ya all the way my 4ever dearest best fren...

chee

Ryan said...

业,我只是很少在照片中笑而已,其实,很大部分拍照的时候,我都很开心。因为,我找到拍照可以给我的快乐。

Max,其实你想不到的还有很多很多,自信应该派些给你的音乐才华上。一起再去寻找寻找吧!

heipy, 迷路了,有在找路吗?是找回家的路吗?哈...

siew chee, 那天我们谈着谈着,你忽然说,“你又想要像上次一样,逃走吗?”。我有吓一跳,因为我好像被你说中了。
你把我说成很难懂那样,只希望,我在意的人,不要怀疑我的真意,还记得我说过有一首歌我很想把他唱给我的好朋友听吗?

给你们,
Always on my mind

maybe i didn't love you
quite as often as i should have
maybe i didn't treat you
quite as good as i could have
little things i should have said and done i never took the time

you were always on my mind
you were always on my mind

maybe i didd't hold you
all those lonely lonely times
and i guess i never told you i'm so happy that you're mine
if i made you feel second best
i'm so sorry i was blind

you were always on my mind
you were always on my mind

Anonymous said...

其实寻找自我根本就没有个句点,我们时时刻刻都会在不同的环境中得到不同的感触。当我说我是个怎么样怎么样的人时,那究竟是我吗?是过去的我还是未来的我呢?

Different-less

Fake, yet Real

poeple like fake stories,
then people are creating, telling, listening, and believing...

it's all about choosing,
shows no difference...


Show your colours...

Userpart